Get your own Digital Clock

Saturday, March 19, 2011

cite2x mase cuti. XD

-Typed using words-

Salam. Yer2x, seyes lama xupdate nehh. Ugh, bru kata nak update rajin2x. (erk, btul ke sentence structure aku nih?) K, fine wutever~! XD aku update ni sbb ramie org push aku suruh update, esp adik aku sendri (ops, aku ad adek ke? Jeng3x?!) haha. Apekah? Sementara menunggu broadband aku biru dan sementara ak ad feel nk menulis but xmoh nulis eseimen agy. Baik aku nulis kat Words and pastu kopi pasta ke blog! Muahaha. Bijak x? XD.

Hrini agak byk aku mkn worh. Hmm. Duk umah ak duk sedap je balas dendam makan banyak2x. pergh! Sb PAMA kata xyah bli supplement utk naik berat sbb ak dah cukup sihat and sempurna tapi~ ak nak gemuk sket la, or ad berat ideal. Hmm. FYI, berat ideal aku 47kg jewr tapi! Sikit punyer lah sukar utk aku utk nak berat sb last time ak weigh ialah 43.5. yup2x, seyes. Akk Herbalife tu yg cakap kat aku. Ak ase gembira sket la tapi sb from 40 xsedor2x ak dah 43 tapi itu dlm sebulan gak nak naik tu, itu duk kat IPG, dimana makan 2 kali sehari. Oleh itu, duk kat umah ni aku melantak ler byk2x, mne der nak kena bayor utk pape. Siap lg sedap sb aku yg masak n beras PAMA guna ialah beras Basmati. PERGH! Terangkat selera! Pastu aritu ak timbang berat kat umah (dgn guna penimbang berat yg gelong tapi boleh la fungsi sket) dia cakap berat aku dah 45! Uyoh! Gembira kot! Sb bru seminggu duk umah! Yeha! Alagkah syoknye klu cuti sebulan, sah2x ak leh capai target 50kg! hosyeh! Tapi mesti akn trun nye sb nak balik IPG dah minggu depan. @_@

Pastu duk umah ni ak duk sedap mngidam mkn coklat. Muahahaha. Kejam gila aku, tiap kali pegi kedai, aku grab kitkat 2 bar n Cadbury Crunchie stu. Haha. Dahtu, papa xtanye/cakap pape, apelagi!! Hahahahahaha. Yesterday pegi Mydin Kubang Kerian, aku grab 2 packets of kitkat ngn 1 bar Cadbury Dairy Milk. Nyee~~~ Pastu hrini kuar ngn member lak, masuk Pacific, grab lgi Kinder Bueno ngan Crispy. Tapi yg ni simpan utk Che’ nti nk duk umah payah xdek chocolate. XD xkesa ar. Sementara Che’ xsmpy agy melantak la puas2x!! hahahahahah……….. malam2x sebelm tido aku ngap stu kitkat ngn susu sekotak. Best wor~ ngah study ngn menulis pun best je mkn coklat. Yeahhh~! Aktif sket otak ku berfikir! Hosyehhh!!

Apelagi mau ckp? Hosyeh. Duk umah ni, aku jdi anak dara yg berjaya lah. Haha. Bangga2x aku menyatakan itu. Sb~ aku duk umah ni, smakin rajin utk masak (mungkin atas sebab terpaksa?), bersih2x umah, drive saner sini. =3. Mama kali xbrapa sihat utk buat sume2x tu, so ak lah yg jd tukang masak nye, n drebar nye, n etc2x. ak xkesa pun sb ak memang suka masak tpi aku xske masak dengan Che’ or Mama. Tau knpe? Sb~ mama ngn che’ masak ngn stail yg sama. Buat segalanye sendri. Eventho kita duk sblh dengan muka innocent nak tolong. Tapi, tgk sebelah mata pun tamau. Apelagi ak duk dpn la. Pastu marah2x lak. Huhk2x. Huh, maunye xkecewa?! Huhu. So bila aku duk sorang2x kat dapur tu, yeha! Best2x yeah! Masak je segala yg aku nak!! Ayam pedas (settle!), ayam kicap cair DAN pekat (settle), sup ayam (settle), ikan asam pedas (settle!) ngan lala pedas (settle!). YEHA! Sgt bangga dgn diriku skung ni! Hmm. Mungkin ni la antara sbb ak mkn byk, sb mostly yg aku msk yg ak nak mkn lama. Hua3x~ klu ak bleh masak ayam ala2x nasi kandar tu, ntah2x aku melantak periuk nasi. Ngaaaa…. Duk ngidam nasi kandaq!!!!! Pastu nasi briyani yg best tu. (ni salah East sb ingatkn aku kat nasi biyani. Dia sgt kejam ye. Sekian) aarrrrr……ggggg….hhhhhhhh….

Pergh, gementar gila la nak menghadapi esk hari. Kerana~ ESOK ADALAH PBS or SBE!! Uyohhh~ huhu. Bagi mereka yang tidak tahu, PBS ialah PENGALAMAN BERASASKAN SEKOLAH whereas SBE IS SCHOOL BASED EXPERIENCE. Hua2x. we have to go to schools and observe how they manage the school. Take note that im a primary teacher so I have to observe only primary schools so I chose somewhere close to home. SKIP. Err. Those who don’t know, u can ask Mr. Google. Its Sekolah Kebangsaan Ismail Petra. Ngahaha. Im really2x nervous coz im alone tomorrow! Some of d girls have partners but I don’t. ngaaaaa…. Can I manage? Its freaky man! The first day is about reporting to d headmaster. How to do that?! Aigooo!!! Should I just waltz in the office and say, ‘salam, saya disini nak observe sekolah ni. Ni surat. Bla..bla…blaa…’ eceh, mcam aku ni Nazir la plak. Very high ranking! Huh. Apelahhhh… @_@ pening2x! kawan2x! korang hadapi guane?! (>_<)

Ergh, ijou lg broadband neh. Bhye2x. @_@. Klu ijou lg kn guna papa nyer arh. Ngaaa…. Ek? Dah biru?! Muahahah!! Oke2x. jap2x. kn cakap pe agy? Oh yeah. I xsiap eseimen agy!!!!! WAAA!!!! (T______T) KENAPE SYE MALAS NI!!!! Since two nights, I have been staring at the blank words paper/document. Huhu. Why?!!! Padahal, its LIE! Literature! Something simple to do and write coz it uses yr brain! Everything is there but no~~~~~ xmau nulis gak kau a’ai! Huh! Cubit kang pipi kamoo yg semakin tembam itu. (inner me: tembam!? Debush kang!) huhhh… okey. Bila broadband dah biru. Mula la nak masuk FB~ ngaaa…. Ape mau cite lg ni? Hhahaha. Okey. Xpe! Nati kite catch up plak k? usyar2x ye status yg pelik2x kat FB tu. Klu ad num fon. Msg la tnye psl pe. Jgn segan2x utk komen! Hahahhaa

Muahs2x! wish me luck for tomorrow ye sayang2x ku! Salam~

0 comments: